++ Suntikan Semangat! ++

Thursday, May 22, 2014

dream...


~~~~~

Aku kenal dia hanya pada nama. Tak pernah cakap, tak pernah pandang lama-lama, tak pernah duduk berbincang pasal assignment. Cuma pernah hulur duit untuk beli buku nota. Dan pernah hantar satu SMS bagi tahu kelas batal. Tapi aku tahu dia wujud. Aku pernah satu kelas dengan dia sem lepas. Aku pernah selisih dengan dia waktu nak pergi kelas. Aku pernah nampak dia jalan dengan kawan-kawan masa balik dari kelas. Tapi aku tak rasa apa. Aku anggap dia kenalan biasa yang aku jumpa hari-hari dalam kelas, dekat fakulti atau mereka yang pergi kafe beli nasi untuk makan tengah hari.

Tapi hari tu aku mimpi. Dia datang dekat aku. Dia tegur aku dan kami borak macam kawan lama. Tiba-tiba dia tanya, "Pernah dengar lagu I fell In Love With You?". Aku jawab tak. Sebab aku memang tak pernah dengar. Dan aku tak pernah tahu lagu tu wujud. Lepas tu dia cakap, "Nanti dengar ya dan hayati lirik lagu tu." Aku tak sempat jawab apa-apa sebab dia bangun dan pergi macam tu aje.

Aku terjaga dari tidur. Aku bangun, siap-siap pergi kelas macam biasa dengan harapan aku akan nampak dia kat mana-mana. Tapi hampa sebab dia tak ada depan mata. Aku buka Facebook, aku cuba cari akaun profile dia tapi tak jumpa. Aku diam. Duduk. Fikir. Apa maksud mimpi tu? Memang aku pernah mimpi macam-macam sebelum ni, malah pernah mimpi bawak kawan lelaki yang memang sah bukan kekasih aku jumpa mak ayah aku sebagai calon menantu. Tapi aku tak pernah ada perasaan macam ni. Fikir lagi. Masih tak ada jawapan. Aku google lagu yang dia suruh dengar tu. Aku baca lirik dia. Hati pun tersentuh tak semena-mena. Aku dengar lagu tu kat YouTube. Best. Melodi boleh masuk. Sampai nak tidur pun masih terngiang-ngiang.

Aku cuba lelapkan mata dengan harapan dia ada lagi dalam mimpi. Tapi esoknya aku bangun, kecewa.


"I FELL IN LOVE WITH YOU"

I fell in love with your good
In love with your bad
In love with your everything
In love with you
In love with your happy
and with your sad
In love with the little things
In love with you
In love with tomorrow because
I know I'll wake up lying next to you
Oh, you
I fell in love

I believe in you and me
Sometimes we disagree but like my heart
you never skip a beat
The ying to my yang
The Vera to my Wang
So crazy in love like Beyonce
Oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, no, no
Perfect as a picture
Contigo cause I'm with you for life
It's what I promised you years ago
Look at us now
We're still holdin' on

Is it really real?
Could it be?
Am I dreamin?
Got someone that loves me back
Pinch me, I must be sleepin'
You can call it love, true love
and you're my first
I'm here for better or worse

I fell in love with your good
In love with your bad
In love with your everything
In love with you
In love with your happy
and with your sad
In love with the little things
In love with you
In love with tomorrow because
I know I'll wake up lying next to you
Oh, you
I fell in love with you
(Fell in love, in love with you, fell in love)
I fell in love with you
(Fell in love, in love with you, fell in love)
I fell in love

Oh, baby boy, you are
You're like a classic car
They don't make them like you anymore
Sometimes you be trippin'
I love to travel
So I pack my bags and trip with you
What we got is so deep I could drown in the flow
Though we ain't settled down
Boy, with you I'm at home
And there's no place like it
So I won't try to fight
No, no, no

Is it really real?
Could it be?
Am I dreamin?
Got someone that loves me back
Pinch me, I must be sleepin'
You can call it love, true love
and you're my first
I'm here for better or worse

I fell in love with your good
In love with your bad
In love with your everything
In love with you
In love with your happy
and with your sad
In love with the little things
In love with you
In love with tomorrow because
I know I'll wake up lying next to you
Oh, you
I fell in love with you
(Fell in love, in love with you, fell in love)
[6x]
I fell in love [3x]

~~~~~

"Awak, kalau awak baca apa yang saya tulis ni, saya cuma nak ucapkan awak selamat malam. Kalau ada jodoh, jumpalah kita kat mana-mana. Dan mana tahu, sem depan kita dapat satu kelas lagi? :) "



~end

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...