++ Suntikan Semangat! ++

Sunday, June 23, 2013

- BENGKEL PENULIS MUDA ZON TIMUR ITBM-PENA 20~22 JUN 2013 -

Assalamualaikum!! :)

Lama sungguh hamba tidak mencoret sesuatu di sini. Almaklumlah, busy bebenor semenjak 2 3 menjak ni. Terutamanya bila dah hujung2 sem. Percayalah, busy sangat2 sampaikan nak tidur pun tak sempat, asyik fikir je "ni kalau aku tidur, mesti tak sempat buat assignment." Akibatnya, jadilah saya burung hantu sepanjang minggu. Menulis? Jangan cakap. Nak tulis satu ayat pun tak sempat. (-___-")


11 Jun, malam tu masa duk buat assignment, tetiba mak call cakap ada sampai surat dari ITBM, tawaran untuk join Bengkel Penulis Muda anjuran bersama PENA. Aku yang memang tak pernah join mana2 bengkel atau kursus penulisan sebelum ni of course laa teruja sangat2 nak pegi kan? Jawapan kena bagi sebelum 13 Jun dan bengkel tu mula 20(Khamis) sampai 22 Jun (Sabtu). Aku pun congak2 dalam kepala nak pegi ke tak nak pegi ke tak. Sebab dah hujung2 sem ni, dekat dengan final, pulak tu aku kena balik 2 hari sebelum study week kalau nak pergi. Bermakna, paling awal pun aku boleh balik hari 19 Jun (rabu) malam. Tapi malam tu pulak aku ada ujian bertulis Kesatria. Fikir punya fikir, aku pun decide nak balik jugak. Aku pun pergi jumpa cikgu Kesatria personally nak mintak kebenaran ambik test awal. Mujurlah cikgu bagi ambik awal, tapi kena ambik sekali dgn budak2 part1 petang rabu tuuuu. -,-
Okey, tak kisahlah asalkan dapat ambik test awal. Siap je test dalam pukul 6 petang rabu tu, aku terus chow dari puncak ke rumah mak cik aku. Tiket bas abang aku dah beli dan malam tu kakak aku hantar pegi stesen bas.


Sampai pagi khamis tu kat rumah, rehat kejap, siap2 ala kadar, pukul 2 terus pegi Hotel Primula Beach Resort. :)
Mula2 sampai memang blur, dah laa takde kenal dengan sape2. Tapi nasib baik roommate okey, orang Teganu jugak *risau sbb bengkel ni pun ada peserta dari Pahang dan Kelantan* . Bila masuk dewan petang tu, ada dapat lagi beberapa orang kawan. Lepas taklimat ringkas, kudapan *perkataan baru* , pastu kitorang dibenarkan keluar jalan2 tepi pantai! (.^___^.)


Apa yang aku dapat daripada program ni? Ilmu yang tak mungkin aku akan dapat kat tempat2 lain. Penginapan tiptop, makanan high class, banyak masa lapang dan diberi rehat yang cukup, bayar RM50 je untuk 3 hari 2 malam. Tell me now, bila lagi nak merasa semua tu? ;)

Yang paling penting, ilmu yang dah dipelajar oleh sasterawan negara yang sudi berkongsi pengalaman dan ilmu yang ada. Sangat2 appreciate semua tu dan insyaAllah aku takkan sia2 kan peluang yang datang ni. Bukan semua orang dapat tau?

Horaittt, jom tengok gambar. Credit to Cik Amira Salleh. :)


~~ Hari Pertama.















~~ Hari Kedua.


























~~ Hari Ketiga.










InsyaAllah kalau ada lagi bengkel macam ni, nak join lagi. Heheeee.

Thank you kawan2 yang menceria2 kan hari saya kat sana. Y'all memang best. Harap perkenalan singkat tu berkekalan sampai bila2. (^____^)


~end


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...