++ Suntikan Semangat! ++

Friday, September 28, 2012

- Update! -

Assalamualaikum...

First of all, nak mintak maaf sebab n3 untuk KKB minggu ni belum update. Bukan tak nak update tapi tak sempat. Aku dah mula rasa tekanan yang maha hebat... dah tak tahu nak cakap camana. Sikit lagi nak meraung cakap kat mak nak balik kampung. Hohooo.

So far, kehidupan kat UiTM Puncak Perdana ni okeylah. Tapi sampai sekarang aku masih lagi dalam proses untuk sesuaikan diri dengan suasana kat sini. Yelaa, semuanya baru kan. Kawasan baru, persekitaran baru, subjek nak belajar baru, bidang yang aku masuk ni pun baru sangat bagi aku, lecturers baru dan yang paling penting... kawan2 baru. Satu nak cakap, syukur alhamudulillah housemates/roommates aku semuanya baik2, kekadang tu setengah gak. Pendek kata, semuanya boleh masuk. Aku sangat2 bersyukur untuk tu. :-)

Kampus ni walaupun kecik, tapi bagi aku besar kalau compare dengan kampus Kuantan dulu. Jadi aku tak kisah dapat kat sini. Malah tersangat bersyukur sebab takyah jalan jauh2 semata2 nak gi kelas. Dua langkah je dah sampai. Haha. Aktiviti2 kat sini boleh tahan la banyak. Boleh dikatakan semua aku join. Tetiba rasa macam lawak lak. Nampak sangat ke desperate kupon? Kahkah. Takde la, pegi ikhlas sebab aku memang betul2 nak join aktiviti tu. Daripada melepak dalam rumah tak buat pape, baiklah turun mengaktifkan diri. Sambil2 tu boleh cuci mata. Hek ermmmm! :P

Baru2 ni ada jamuan raya. Actually dia ada nama khas untuk program tu tapi aku dah lupa apa nama dia. Jadi aku panggil jamuan raya je la walaupun diorang tak buat masa bulan Syawal. Agaknya masa Syawal tak sempat, jadi beberapa hari lepas Syawal baru diorang buat. Budak2 part 1 kena buat persembahan. Biasalah, junior kan. Hehe. Tapi bab tu aku awal2 lagi dah tarik diri. Nak tengok aku menyanyi sambil menari atas pentas? In your dream. Haha.

Aku nak share gambar kawan2 yang diambil masa malam tu. Sebelum tu nak cakap, gambar ni aku curi kat fesbuk kawan aku Pija. Hehe.


Dari kiri, Mun, Sab, Mai dan Zana.
Nurul dan Su.
Ni Pija. Special sikit sebab aku bagi gambar dia dengan aku. Haha.

Biar aku perkenalkan kawan2 aku ni. Mun yang kecik molek tu dia suka duk kat tepi tingkap sambil nyanyi lagu jiwang sorang2. Sabrina yang sama saiz dengan Mun tu dia suka cakap laju2 dengan loghat utara dia yang pekat likat. Mai tu sebaya dengan aku, sambung dari matrikulasi. Zana pulak aku suka dengar dia gelak. Bila dengar dia gelak, dengan aku sekali rasa nak gelak. Nurul tu suka bermekap cantik2, Su pulak dengan trademark dia hari2 "nak balikkk!!!" . Pija selalu buat lawak dan aku suka dengan lawak dia. Hehehe.

Doa aku, biarlah aku dan kawan2 aku ni terus kuat hadapi apa saja dugaan sebagai seorang mahasiswi sampai ke semester terakhir nanti. Aminnnnn. :-)

Zone busy dah mula menampakkan diri. Jadi mungkin aku akan bertapa luar dunia maya lagi lama lepas ni. Maaf sangat2 kalau tak sempat update KKB tu ye. Kalau dah kepala otak serabut, terus terang cakap aku memang tak mampu nak taip walau satu ayat sekalipun.

K jumpa lagi next time. Dadaaaa. Assalamualaikum. :-)


.....
> 28 September 2012, 11.27 PM <

~end


1 comment:

Yusnida Tajudin said...

memang rindu sgt2 kat Ayu..tp tak pe.. kejar ilmu tu selagi daya.. luv u

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...