++ Suntikan Semangat! ++

Saturday, May 26, 2012

- Review Kau Pemilik Hati -

Assalamualaikum...

Lupakan sebentar pasal n3 novel ye. Hari ni aku nak share 1 review tentang KPH. Review yang diambil dari blog Mrs. Yie (a.k.a Kak Rafina). Nak ke blog dia klik [SINI] ok. :)

Copy paste. Ni review dia :)

*-*-*-*-*


Kisah ‘Kau Pemilik Hati’ menceritakan tentang Qarisa Puteri dari golongan orang berada yang sering mengikut kata hati dan suka bersosial. Cara kehidupannya serta-merta berubah setelah di paksa berkahwin dengan Adam Zafril iaitu pekerja yang menjadi kesayangan bapa Qarisa Puteri iaitu Dato’ Rashid.

Di sepanjang tempoh perkahwinan, berbagai cara yang di lakukan Adam Zafril untuk mengambil hati Qarisa Puteri. Pada mulanya Qarisa Puteri sukar untuk menerima kehadiran Adam Zafril sebagai suami tetapi lama-kelamaan secara beransur-ansur Adam Zafril dapat melembutkan hati isterinya itu.

Dalam banyak-banyak babak, saya paling suka babak Adam Zafril di paksa menghabiskan asam pedas terlebih garam yang di masak oleh Qarisa. Boleh bayangkan bagaimana wajah Zafril ketika itu menahan rasa masin pada lidahnya tetapi terpaksa di turutkan juga kerana tidak mahu Qarisa berkecil hati.

Last babak yang paling saya suka ketika hampir ke penamat cerita di mana sebiji bola bowling telah terjatuh di atas kaki Zafril ketika Qarisa sedang bermain bowling. Pada ketika itu Qarisa cemburu dan marah sebenarnya apabila Zafril membawa perempuan lain. Saya tidak mahu bercerita lebih apa sebab, kenapa dan bagaimana Zafril boleh terlibat dengan perempuan itu. Saya mahu anda sendiri yang membacanya. Membaca KAU PEMILIK HATI hasil karya Ayumi Syafiqah yang akan berada di pasaran pada bulan Jun ini. Saya jamin, anda pasti tidak akan menyesal apabila mengembara dengan KAU PEMILIK HATI penerbitan KAKI NOVEL

cc : Mrs. Yie


*-*-*-*-*

Thanks byk2 Kak Rafina for this lovely review. Siyes cakap, aku betul2 tak expect akan dapat review macam ni sebab aku rasa KPH tu macam layak untuk dikutuk aje. Almaklumlah, budak baru belajar ni banyak lagi kena belajar dalam hal2 penulisan novel ni. hehe...

Nanti kita pakat2 beli novel Kak Rafina pulak ye. Coming soonnnn~~~


~end



4 comments:

Aziela said...

Aduhai... tak sabarnya nak baca....

[AYUMI SYAFIQAH] said...

esok (selasa) ayu pegi pos. sabar eh kak. hehe ^^

Mrs.Yie said...

ehem2..ekeke.. :) kph memang terbaikkkk..kalau ada cacat cela, orang tak perasan pun tau..hihihi

[AYUMI SYAFIQAH] said...

hehehe... owner blog dah datang komen. hihi. thanks kak >___<

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...