++ Suntikan Semangat! ++

Thursday, January 12, 2012

- Ingat Janji Kita -

Assalamualaikum...

Tengah2 malam ni aku nak wat ulasan novel sikit. Baru je habis baca lepas isyak tadi. Adoi, sangat2 lah best cite ni! Nak tau cite apa? Tadaaaaa!

Novel ni aku beli online. Direct ngan penulis dia, Murni Aqila ataupun lebih mesra ngan panggilan Kak Moon tu. [cehh.. konon cam rapat je ngan aku. haha.. ]. Disebabkan aku beli online, so aku ngengade la sikit mintak autograf ngan Kak Moon. lalala~

Ni Kak Moon tulis - "Usah pernah biar hati jadi rapuh... bersandarlah pada sakti harapan..."
Ya betol2, macam watak utama lam cite ni, Adinida. Ya Allah, kalo aku jadi dia ni, dah lama dah kot putus harapan nak hidup. Dipaksa jadi lelaki oleh mak cik yang langsung takde hati perut. Tak cukup ngan tu, sume harta2 dia kena rampas. Besarnya dosa makan harta anak yatim. Ish3...

Raimi Arsyad, hero novel ni. Wah! Fall in love gitu! Siyes, aku suka ngat ngan watak Raimi ni. Mula2 dia kelakar sangat, nak2 time borak2 ngan Adi. Pastu masuk kat tengah2, dia jadi sweet giler2. Kat akhir2 pulak, dia romantik sangat2. Camne lah aku tak jatuh hati kan? Tetiba je rasa jeles kat Adinida. haha. :D

Mula2 baca kisah Tok Jalal yang nak sangat Raimi kahwin ngan Yusna, aku rasa Tok Jalal ni orangnya memang sangat2 lah tegas. Hitam kata dia, hitamlah. Putih kata dia, putihlah. Tapi rupa2 nya lepas baca, Tok Jalal ni baik tau? Kalo bukan sebab dia, Raimi takkan dapat kahwin ngan Nida, Acat leh jumpa balik ngan Manja. How sweet! [kelip2 mata, bayangkan Raimi tengah senyum kat depan. lalala~ ].

Permulaan cite ni menarik sangat2. Pastu bila Raimi sedar dia mula jatuh hati kat Adi, walaupun masa tu dia tak tahu lagi Adi tu betol2 perempuan, aku dah start nangis. Sedih woo! Terutama masa scene Raimi hantar mesej kat Adi, cakap dia rindu. Tetiba Ain rampas hp Adi. Adi nangis. Sedihhhhhh. I nangis uolss...

Pastu lepas Raimi kawen ngan Nida, mama dia pulak tak suka. Kesian giler kat Nida. Lagilah aku nangis masa ni. Pastu masa Nida lari dari rumah, tinggalkan Raimi. Tambah berbaldi2 air mata aku tau masa Nida mintak Raimi jangan cari dia lagi. Pastu masa Nida ingat balik apa yang jadi dalam hidup dia masa dia kecik, tambah lagi berbesen2 air mata aku. Then akhirnya... Raimi jumpa jugak dengan Nida semula. Acat jumpa Manja! Yeaay! Happy ending akhirnya! Padan muka Kalsom tu melecur satu badan. [jahat tol aku. lalala~ ]. Untuk novel ni, aku bagi 5 bintang. Full mark ok! Tahniah, Kak Moon! Best sangat!

p/s --> Paling suka part Raimi ucap "Saya Cinta Awak" kat Nida sambil ukir huruf I kat pipi kanan Nida, ukir bentuk hati kat dahi dan huruf U kat pipi kiri. Sweet gilerrrr !

~end

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...