++ Suntikan Semangat! ++

Thursday, May 19, 2011

# Tiba-tiba kau... #

Berubah - Erry Putra & Reen Rahim
Berikan ku waktu untuk bersamamu
Meniti hari…
Tak puas bagiku
Dan kau pun berlalu
Tinggal ku sendiri…
Gelap seluruh jiwaku..

Ku ingin benar bersama denganmu
Dan kau pun menjauh…
Tiba-tiba kini kau telah berubah
Apakah salahku…

Kau yang kukenali
Dan kini menjadi
Insan yang lain
Dulu kau berjanji
Kan hidup semati
Meniti hari…
Semuanya telah berakhir

Ku ingin benar bersama denganmu
Dan kau pun menjauh…
Tiba-tiba kini kau telah berubah
Apakah salahku…

Semuanya telah berakhir…

Ku ingin benar bersama denganmu
Dan kau pun menjauh…
Tiba-tiba kini kau telah berubah
Apakah salahku…

Oh.. Kasih…

~end

Thursday, May 5, 2011

# Sains @ TESL ?? #

Assalamualaikum...

Tentu korang2 semua yang sebaya dengan aku tengah berdebar tunggu keputusan UPU kan? Yang dapat tu tahniah aku ucapkan. Yang tak dapat jangan sedih2. Ada banyak lagi peluang lain yang menunggu. Okey, sekarang aku betul-betul dalam dilema. Baru-baru ni dapat tawaran pergi Kolej Matrikulasi Negeri Sembilan dalam jurusan sains... dan baru tadi pulak dapat asasi TESL di UiTM. Kalau korang jadi aku, mana satu pilihan korang? Sains ke TESL??

Jujur aku cakap, aku memang nak sangat pergi Matrik. Aku nak belajar Sains. Aku nak kejar cita-cita aku nak jadi pharmacist. Tapi dalam masa yang sama aku takut tak boleh nak carry bila belajar Sains. Mak aku pulak lebih prefer TESL. Alasannya, sebab dia tak mahu aku berat otak kalau belajar Sains. Okey... aku tahu aku ni cepat diserang sakit kepala. Bila aku tension, atau terlalu beban fikiran, automatik migrain akan menyerang. Sebab tu lah aku takut. Tapi, nak seribu daya kan?

Prinsip hidup aku, kalau nak sesuatu tu mesti buat sesungguh hati. So, sekarang keputusan aku lebih memihak pada Sains. Kalau ada sesiapa terbaca entri ni, tolong bagi pendapat k...

~end

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...