++ Suntikan Semangat! ++

Friday, December 23, 2011

- Hati Kala Cinta -

Assalamualaikum...

Hai sume yang sudi singgah kat sini. Entry kali ni versi bahasa Melayu pulak k? hehe. Sesapa yang hantu novel, aku rasa mesti pernah dengar tajuk kat atas ni, kan? Ya... novel sape lagi kalo bukan novel dari Hani Fazuha, yang bertajuk Hati Kala Cinta. Sebenarnya, novel ni bukan aku beli. Tapi aku dapat hadiah direct dari Kak Hani tau? [Bangga kejap... hehe]. Tahu kenapa? Sebab dulu, masa novel ni masih belum terbit, aku ada join teka tajuk novel kat blog Kak Hani Fazuha. Dan ternyata nasib memang menyebelahi aku. Tekaan aku betul! Sebagai hadiah, Kak Hani bagilah aku novel ni!

Teruja giler masa dapat tahu novel ni sampai kat rumah. Kebetulan masa tu aku ada kat kampus. So aku pesan kat adik aku, kalo novel ni sampai, jaga leklok. Jangan bagi sesape pun bukak sampul tu selagi aku tak balik rumah. Over, kan? haha. Dan yang paling bestnya......

Yang ni Kak Hani tulis. "Cinta bukanlah segalanya tapi, tanpa cinta, hidup seperti tidak punya apa-apa." Wah! Best giler ayat ni. Jangan jeles ye? lalalala~

Okey2, aku buat entry ni bukan nak menunjuk2 yang aku dapat novel ni free, tapi aku nak buat ulasan pasal novel ni. Bagi aku, sentuhan terbaru Kak Hani ni memang beri impak sangat2. Setiap olahan ayat dalam novel ni, buat aku rasa tersentuh, sampai aku macam boleh rasa apa yang Lya [heroin] lalui. Baru tak sampai berapa bab, aku dah start nangis. Terutama masa Lya sedar yang dia dah jatuh cinta pada Zhafran, tapi Zhafran pulak pilih Nurin untuk jadi isteri dia. Paling sedih, masa Zhafran bagitau Lya yang Nurin tak nak diorang berkawan rapat lagi macam dulu. Siyes, aku nangis!

Konflik bertambah lepas Hareez pulak muncul dalam hidup Lya. Terus terang aku cakap, aku benci Hareez. Dari awal dia muncul sampai akhir cite, takde sikit pun rasa minat aku kat dia. Lain pulak kes ngan Zhafran. Mula2 aku rasa sakit hati sangat2, dan aku kesian sangat2 kat Lya. Tapi kat pertengahan cite, jadi terbalik pulak. Aku geram bila Lya terima Hareez jadi tunang dia. Dan aku kesian sangat2 dengan Zhafran. Lebih kesian, bila Nurin pulak muncul untuk rosakkan hubungan Zhafran ngan Lya. Hisy! Rasa cam nak campak je betina tu dalam laut!

Keseluruhannya, aku bagi 4 bintang daripada 5. Korang kalo rasa nak beli novel ni, cepat2 lah dapatkan ye. Tak rugi pun. Lepas baca, simpan buat koleksi. Nanti bila rindu kat Zhafran, bacalah lagi berulang2 kali. hahaha.

"Andai aku punya berkeping-keping hati, akan kurelakan yang satu itu pergi mengikut Zhafran tanpa perlu kembali lagi..." - Lya.

p/s --> Aku ngaku, Zhafran buat aku jatuh hati! :p

~end

5 comments:

wan sarah said...

i like! i Like! novel tuh best gler..hahaha

[AYUMI AFIQAH] said...

kannnnnnnnn? tunggu r smbungan ye t..huhu

mayamira01 said...

Klu kak yumi bgi 4 dripda 5 sye plak bgi 5 trus mmang best...(walaupun sye x skew klit bku yg fancy)tpi xpe bk pepatah jgn mnilai ssuatu dri luaran lhat dlu dlamnyaaaaa

[AYUMI SYAFIQAH] said...

yelaa.. novel ni mmg best tp maybe sbb berat sgt.. so akak kuranglah kat situ.. hehehe..

Mustafa Syed Ali said...

saya jatuh ati kt watak heroin, lya...
Ego tp pandai kawal ego dia...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...