++ Suntikan Semangat! ++

Monday, February 7, 2011

:: Cinta Aku Seadanya ::

Tadaaaaaaaaa !!!


Aku suka novel ni!!! Teramat-amat suka!!! Novel ni memang best!!!

CAS karya Murni Aqila mengisahkan tentang seorang gadis yang bernama Syifa yang ada tanda lahir di pipi. Disebabkan pipi dia yang buruk tu, ramai orang yang pandang hina pada dia, termasuk kakak sendiri. Tahniah kepada Murni Aqila sebab berjaya buat aku 'rasa' jalan ceritanya. Penghayatan aku untuk novel ni memang terbaik arr!! Sampai nak menitis air mata ni... huhuhu...

MUSZAHRI... hmm... Agak pelik sebenarnya. Tak percaya pun ada. Ada jugak ek lelaki macam dia ni dalam dunia ni. Kadang-kadang nak tergelak pun ada. Tapi terselit juga perasaan kesian. Yalah... cinta, tapi tak tahu macam mana nak tunjukkan. Depan mak ayah dia boleh pulak... huhu...

SYIFA... Pertama kali! Ya, pertama kali aku baca novel yang mana heroinnya tak berapa cantik, walaupun sebenarnya macam Jessica Alba! Aku suka Jessica Alba dan aku boleh bayangkan betapa cantiknya Syifa yang sebenar tanpa tanda lahir di pipi! Memang aku simpati gila dengan Syifa ni. Yalah, siapa tahan kalau selalu kena hina dan kena ejek sebab rupa yang tak cantik. Kalau aku ada kat tempat dia, dah lama give up nak hidup kot... huhuhu...

FARIZAL... Terpaut jugak hati ni dengan adik Muszahri ni... hehehe... Kalau Kak Moon nak sambung kisah Farizal lepas ni dalam novel lain, aku SETUJU sangat-sangat! haha... Tapi agak kesianlah, jatuh cinta dengan kakak ipar sendiri... hmm...

LUNA... Tahniah sekali lagi kepada Kak Moon sebab berjaya buatkan aku BENCI gila-gila kat Luna ni. Memang jahat! huhuhu... Tapi balasan yang diterima di akhir cerita memang setimpal dan aku SETUJU sangat-sangat! Padan muka! huhuhu....

4 daripada 5 bintang aku bagi!! Tak sabar nak tunggu novel seterusnya daripada Murni Aqila... Teruskan berkarya dan selamat maju jaya!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...