++ Suntikan Semangat! ++

Friday, August 27, 2010

Tabiat Pelik

Semua orang pasti ada tabiat pelik masing-masing kan? Aku pun ada... Tabiat pelik aku ialah, aku suka tengok orang!!!

Hari ni aku jalan-jalan dengan mak dan adik aku pergi mall... Macam-macam jenis orang aku jumpa! Ada yang datang balik nak tukar barang sebab dah tersalah beli, ada yang pakai tudung macam tak nak pakai tudung, ada budak kecik yang celup tangan dalam bekas taugeh yang ada air, ada budak yang sengaja berdiri depan orang tolak troli sebab tak nak bagi mak cik tu lalu, ada yang pakai tudung senget, ada yang pakai tudung ungu dengan baju hijau, ada dua orang budak yang lari-lari dan kena marah dengan ayah dia orang, ada suami yang bawa bakul sambil ikut je isteri dia pergi mana, dan macam-macam jenis oranglah!!

Bila ingat balik, lawaklah pula... Tapi, inilah favourite aku. Kalau pergi mana-mana, mata aku memang tak boleh duduk diam! Asyik nak melilau ke sana sini. Ada lagi cerita best... Masa aku pergi hantar abang aku kat stesen bas, aku ternampaklah sepasang couple ni... Dari awal dia orang sampai, aku dah perhatikan dia orang. Yang perempuan, comel sangat dengan blaus pink, yang lelaki pun boleh tahanlah... Dia orang tak sedar aku duk perhatikan dia orang. Bila yang perempuan dah naik bas, yang lelaki asyik pandang handphone je, macam duk berbalas SMS dengan seseorang. Aku terfirkir juga, "Makwe naik baru naik bas, takkan dah
mesej orang lain kot?"

Aku pun tengok kat perempuan tu, yang duduk kat tepi tingkap... Dia pun duk berbalas mesej dengan seseorang. Aku tengok dia orang bergilir-gilir, dan tahulah aku dia orang berbalas mesej sesama sendiri! Hahahahahah!!!!
Aku senyum sorang-sorang je tengok dia orang... Kelakar... tapi sweet! Hehe...
Kat stesen bas juga, majoritinya duduk sambil pegang handphone. Ada jugak yang berjalan sambil mata kat handphone, sampai tak tengok kiri kanan! Ish..ish...ish... Dashyat betul!

Mata aku tetap tajam walau kat mana aku ada, walaupun cermin mata ni agak menghalang...hehehe...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...