++ Suntikan Semangat! ++

Saturday, March 13, 2010

Ohhh.... Damya Hanna!


Masa duk tengah belek surat khabar tu... aku terpandanglah gambar kat atas ni. Aik? Cam kenal je... Rupanya, Damya Hanna! Salah satu daripada idola aku! Happynya tengok Kak Damya masuk surat khabar. Ceh... macamlah aku yang masuk!

Apapun, aku ucap tahniah untuk Kak Damya sebab masuk surat khabar. Mesti lepas ni bertambah-tambah orang yang suka kat Kak Damya! Sebut pasal Damya Hanna, aku teringat pula novel-novel dia. Bicara Hati, Sepi Tanpa Cinta, Saat Cinta Bersemi, Relaku Menanti, Senafas Rindu, Ternyata Cinta dan Ilham Hati.

Bicara Hati... Tengku Syahran dan Zahlia. Cerita ni memang meletup! Tanyalah semua peminat-peminat novel, diorang mesti tahu cerita Bicara Hati ni. Dan aku pun tak ketinggalan untuk baca cerita ni. Pertama kali aku baca cerita ni masa aku Form 2. Masa tu aku baru nak 'jinak-jinak' dengan novel jiwang. Dan tak hairanlah kenapa ramai orang minat dengan novel ni. Kawan-kawan aku semua 'gila' dengan novel ni. Yang kawan aku punya dah koyak rabak dah. Sampaikan buat kulit baru sendiri. Orang nak pinjam pun tak kasi. Kakak aku pula beli novel ni walaupun dah berkali-kali baca. Sebabnya, tak puas katanya.......

Sepi Tanpa Cinta... Fakrul dan Haziqah. Yang ni pun aku baca masa Form 2. Terus terang, aku lagi minat cerita ni daripada Bicara Hati. Tapi kawan-kawan aku semua suka Bicara Hati daripada Sepi Tanpa Cinta. Kenapa? Entah... aku pun tak tau! Aku suka Fakrul... tapi Tengku Syahran pun aku suka! Hehehehe....

Saat Cinta Bersemi... Shamir dan Nur Dhuha. Terus terang aku cakap, aku 'kurang' sikit dengan cerita ni. Mungkin sebab aku tak suka karakter si Shamir ni kot. Tapi sepupu aku kata, novel ni best giler!! Ye la... lain orang, lain taste...

Relaku Menanti... Zamil dan Nurin. Pertama kali aku baca novel ni, aku suka sangat kat Luqman (kembar Zamil). Dan bagi aku, Zamil tu entah apa-apa! Tapi, tu pandangan pertama. Bila aku baca kali kedua, aku jatuh cinta pada Zamil! Kalau tak percaya, tengok kat carta hero novel kat sebelah ni... Zamil Iskandar duduk nombor dua! Aku suka sangat dengan si Zamil ni. Dan kalau boleh, aku nak cari pakwe macam Zamil nilah... Masalahnya, ada ke?

Senafas Rindu... Faris dan Viviana. Sorry kalau silap nama. Aku belum baca lagi novel ni so aku tak berapa pasti nama watak dalam cerita ni apa. Kenapa aku tak baca lagi? Aku pun tak tau... Mungkin nanti aku akan baca juga... Kata peminat kan???

Ternyata Cinta... Iqram dan Qasdina. Haa... ni lagi satu hero favourite aku! Iqram! Aku suka betul dengan karakter si Iqram ni. Bergandingan pula dengan Qasdina, memang sepadan! Aku suka juga si Qasdina ni sebab karakter dia lain dari yang lain. Kuat berangan... macam aku jugalah...hehehehehe.....

Ilham Hati... Hanif dan Rian. Hanif, tak adalah suka mana. Biasa je. Tapi Rian... aku suka! Selama ni, karakter heroin mesti baik, ayu, sopan santun, pemaaf etc... Tapi buka Rian. Permulaan cerita, Rian ni memang lain sangat! Dan dia mula berubah jadi lebih baik lepas accident dan hilang ingatan. Aku suka cerita ni...

Sekarang ni tengah tunggu Kak Damya keluarkan novel baru. Tapi aku tak boleh beli sebab mak aku dah 'haram'kan aku daripada beli novel. Terpaksalah pinjam dengan kawan je. Itupun baca senyap-senyap, tak boleh bawa keluar bilik. Kalau tak, seguni mak aku membebel. Apapun, moga Kak Damya terus sukses! Jangan marah ya kalau apa yang aku tulis ni 'biadap' sikit. Hehehehehe....

(p/s : Bestnya kalau dapat jadi macam Kak Damya....)

1 comment:

SyUhAdA said...

saya pon minat kak damya jugak..
novel2 dia bes...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...