++ Suntikan Semangat! ++

Friday, January 1, 2010

Jiwa Merindu...


Jiwa Merindu... baca tajuk je dah meremang bulu roma. Apatah lagi bila dah baca. Hehe... tak adalah sampai macam tu. Aku belum habiskan lagi novel ni. Lagi sikit nak habis. Ye la.... aku tak boleh nak mengadap je novel ni. Nanti tak pasal-pasal kena 'sound'. Masa pinjam hari tu pun mak aku dah hampir nak marah.

mak : nok pereksa le-le pung pinjang novel lagi???

Faham tak? Maksudnya,

mak : peperiksaan nak dekat dah pun masih pinjam novel lagi???

Aku hanya mampu tersenyum., nak buat macam mana lagi? Kan aku dah kata, aku dan novel memang tak boleh dipisahkan! Tak taulah macam mana sepanjang tahun ni aku nak hidup tanpa novel. Sedihnya......


Okey, berbalik pasal novel Jiwa Merindu karya Erin Zehana ni. Terus terang aku cakap, kalau aku nak beli novel, aku takkan beli novel karya penulis yang aku tak pernah baca. So, novel ni memang bukan aku beli. Just pinjam dengan kawan. Itupun, dia yang rekemenkan. Komen aku, untuk penulis baru macam Erin Zehana ni, cerita macam dah okey. Kiranya, dah lulus examlah. Ayat-ayat yang Erin Zehana olah, memang power! Biasanya, susah nak jumpa penulis yang karya pertamanya guna ayat yang boleh dikatakan power! Kebanyakannya, guna ayat yang biasa-biasa je. Tapi bila dah masuk novel kedua, barulah 'berkembang'.

Cewah.... cakap macamlah aku pandai sangat! Ye la... aku ngaku, aku memang tak pandai nak olah ayat jadi berbunga-bunga. Aku tak reti nak olah cerita jadi menarik. Tapi, di mana ada kemahuan, di situ ada jalan kan? Aku nak belajar dan aku harap, semua orang sudi menerima karya aku seadanya. Tanpa ada sebarang ketidakpuasan hati. Sedih pula tetiba ni.... nape?

Okey, kita balik semula ke novel Jiwa Merindu ni. Jalan cerita dia, not bad. Tapi, ada satu perkara yang buatkan aku tak puas hati. Heroin dia, banyak sangat masalahlah! Kadang-kadang, aku terfikir juga, ada ke orang macam Natasha dalam dunia ni... yang sanggup pikul semua masalah sendirian. Macam tak logik pun ada gak. Tapi, dah namanya novel, semua tu khayalan semata-mata. Maaflah kepada Kak Erin kalau terbaca entri aku ni. Tak ada niat nak mengutuk. Just untuk pengisian blog aku....

Okeylah... sampai sini je coretan mengarut aku ni. 2010 pun dah masuk. Besok, dah nak start sekolah. So, bermulalah lagi kehidupan harianku di sekolah. Ohh.... bosannya!!!

1 comment:

erin zehana said...

tq sudi bace n bg komen ye GLB :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...