++ Suntikan Semangat! ++

Friday, January 8, 2010

Bebunga Kasih...


KAGUM. Tu je mampu aku katakan untuk keseluruhan isi novel ni. Aku memang dah lama teringin nak baca novel ni. Sejak tahun lepas lagi. Tapi tak sempat sebab sekolah dah nak tutp masa tu. So, aku pun postpone tahun ni. Tak apalah... asalkan dapat baca. Walaupun berkali-kali aku di'sound' oleh mak aku sendiri, aku pekakkan telinga. Aku tak kira, yang penting habis!

Watak hero, Syed Zarif Hafizi, aku tak taulah nak gambarkan macam mana. Dia baik sangat bagi aku. Cuma part yang mula-mula masa kat sekolah tu, dia 'nakal' sikit. Tapi dia macam tu sebab dia suka kat si Dya ni. Kira macam bagi hint la.... Tapi Dya pula tersalah anggap. Sampai dia benci sangat pada Zarif ni...

Sungguh... aku kesian sangat dengan si Dya ni. Jadi mangsa kekejaman lelaki kat dunia ni! Kenapalah lelaki-lelaki dalam novel ni jahat sangat? Jawapannya, ada pada Kak Hani. Terima kasih Kak Hani sebab sudi membalas emelku! Cewah... sempat lagi berbangga ni.. hekhek...

Aku sanggup tidur lewat semata-mata nak habiskan novel ni. Pula tu, aku baca dalam keadaan gelap, yang hanya diterangi oleh lampu handphone. Aku tak boleh buka lampu bilik sebab adik aku tengah tidur. Nanti dia terjaga pula. So, aku pun guna lampu handpone je la. Aku pula memang sengaja pilih waktu malam sebab masa tu sunyi. Kira boleh feel lah... hehehe......

Aku nak cerita betapa besarnya pengorbanan aku nak habiskan satu novel ni. Kadang rasa geram, rasa sakit hati, benci, kesian, sedih. Pernah aku rasa macam nak baling je novel ni. Tapi bila fikir novel ni bukan aku punya, terus aku batalkan niat tu. Kalau novel aku punya pun... belum tentu aku baling! Ceh... cakap taks serupa bikin! Ye lah... siapa yang sanggup buang novel yang dibeli sendiri? Dahlah mahal... Kalau ada sesiapa yang sanggup buang novel, baik bagi aku! Aku akan jaga dengan sepenuh kasih sayang!

Apa aku melalut ni? Nak cerita pasal Bebunga Kasih, pergi cerita pasal novel lain buat apa? Ish.... okeylah, sebelum aku terus merapu, baik aku stop menaip. Jari pun dah lenguh ni. Dadadaaa!!!!

(p/s : benci dan cinta cuma dipisahkan oleh tirai yang amat tipis hingga kedua-duanya boleh saling mengintai)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...